| [HackRom Pkmn SS]Pokemon DuskSilver {By Mahbit} | |
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+5golo le biscuit Supertriskel Blexxoxer Korambu Mahbit_x9 9 participants |
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Auteur | Message |
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Korambu Admin
Messages : 109 Date d'inscription : 27/01/2013 Age : 28
| Sujet: Re: [HackRom Pkmn SS]Pokemon DuskSilver {By Mahbit} Dim 2 Juin - 17:11 | |
| J'ai regardé récemment comment faire du romhacking DS. Par rapport à la GBA, c'est un avènement, le tout en un logiciel, nombre d'attaques pour chaque Poké beaucoup moins limité, le bonheur quoi. Concernant les champions étou étou, il est effectivement impossible d'y accéder depuis les maps (ce qui est con, mais bon). Néanmoins, ils se trouvent dans la liste de dresseurs du menu Trainer (si tu utilises PPRE). Comment les trouver ? Bah... faut les chercher ._. Pour Platine en tout cas, j'ai dû cherché manuellement le tout. J'ai fini par trouvé mais c'est chiant, il y a presque 1000 dresseurs. Sauf que j'ai qu'une seule région... et t'en as deux :v Je ne peux que te souhaiter bon courage donc x) | |
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Mahbit_x9
Messages : 139 Date d'inscription : 08/05/2013 Age : 26 Localisation : Montcuq
| Sujet: Re: [HackRom Pkmn SS]Pokemon DuskSilver {By Mahbit} Dim 2 Juin - 17:21 | |
| Merci :3 Bon ça va juste être plus chiant mais au moins j'ai une solution.
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Blexxoxer
Messages : 96 Date d'inscription : 08/05/2013 Age : 24 Localisation : France :3
| Sujet: Re: [HackRom Pkmn SS]Pokemon DuskSilver {By Mahbit} Dim 2 Juin - 19:12 | |
| Bonne chance Mahbit, je sens que tu va galérer x) Sinon tu prévois des ajouts pour aller sur tout les régions (johto et kanto de base, mais aller aussi sur hoenn, sinnoh et unys) ? | |
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Mahbit_x9
Messages : 139 Date d'inscription : 08/05/2013 Age : 26 Localisation : Montcuq
| Sujet: Re: [HackRom Pkmn SS]Pokemon DuskSilver {By Mahbit} Dim 2 Juin - 19:45 | |
| @Blexxover Euuuh je n'ai aucune idée comment insérer d'autres régions désolé (^_^; ) Et aussi pour ceux qui veulent voici le numéro des dresseurs "spéciaux" de HG/SS : - Spoiler:
1,2,3 Rival 20 Falkner 21 Bugsy 30 Whitney 31 Morty 32 Pryce 33 Jasmine 34 Chuck 35 Clair 244 Champion lance 253>259 champion arËne brock misty Lt.surge Erika Janine Sabrina Blaine 260 red 261 blue 263>272 rival 285>289 rival 418 E4 type combat 489>491 rival 669>671 Mira Riley Buck ( les personnes de la tour de combat apparemment ). 675 Lance ( chez la team rocket ) 700 Giovanni 701 Lance 2eme combat 702>705 2eme combat E4` 712>727 Gym leaders au dojo 733 Lance ( avec 3 pokés ... ) 734 Claire ^même chose ^ 735>737 Rival
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Excalibuurzz
Messages : 323 Date d'inscription : 20/05/2013 Age : 24
| Sujet: Re: [HackRom Pkmn SS]Pokemon DuskSilver {By Mahbit} Lun 3 Juin - 5:45 | |
| Tu dois pouvoir faire quelque chose avec ces numéros pour pouvoir modifier ces dresseurs | |
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Mahbit_x9
Messages : 139 Date d'inscription : 08/05/2013 Age : 26 Localisation : Montcuq
| Sujet: Re: [HackRom Pkmn SS]Pokemon DuskSilver {By Mahbit} Lun 3 Juin - 15:00 | |
| Justement maintenant j'ai le moyen de modifier les champions d'arène, le rival et l'E4 ヽ(‘ ∇‘ )ノ
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Zebelz
Messages : 68 Date d'inscription : 08/05/2013 Age : 25 Localisation : Freljord 67
| Sujet: Re: [HackRom Pkmn SS]Pokemon DuskSilver {By Mahbit} Lun 3 Juin - 15:34 | |
| Je pense que creer le jeux par RPGmaker est cool il te faut un mappeur pour reproduire les maps je suis la | |
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Excalibuurzz
Messages : 323 Date d'inscription : 20/05/2013 Age : 24
| Sujet: Re: [HackRom Pkmn SS]Pokemon DuskSilver {By Mahbit} Lun 3 Juin - 15:48 | |
| Zebelz, Mahbit veux faire une hackrom pas un fan-game | |
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Zebelz
Messages : 68 Date d'inscription : 08/05/2013 Age : 25 Localisation : Freljord 67
| Sujet: Re: [HackRom Pkmn SS]Pokemon DuskSilver {By Mahbit} Lun 3 Juin - 15:53 | |
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Mahbit_x9
Messages : 139 Date d'inscription : 08/05/2013 Age : 26 Localisation : Montcuq
| Sujet: Re: [HackRom Pkmn SS]Pokemon DuskSilver {By Mahbit} Mar 13 Aoû - 14:48 | |
| Johto finit CAD le plus gros du jeu, je ferait Kanto dans la semaine qui suit. [Edit] Il y aura seulement les champions d'arène modifiés a Kanto parce que les poke sauvage OSEF
Dernière édition par Mahbit_x9 le Sam 17 Aoû - 10:23, édité 1 fois | |
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Excalibuurzz
Messages : 323 Date d'inscription : 20/05/2013 Age : 24
| Sujet: Re: [HackRom Pkmn SS]Pokemon DuskSilver {By Mahbit} Mar 13 Aoû - 16:19 | |
| Oh génial pendant ce temps j'avance pas du tout sur ma hackrom... | |
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Excalibuurzz
Messages : 323 Date d'inscription : 20/05/2013 Age : 24
| Sujet: Re: [HackRom Pkmn SS]Pokemon DuskSilver {By Mahbit} Sam 17 Aoû - 10:12 | |
| Si tu veux je peux te faire des musiques, j'ai trouvé un soundfont Pokémon HG/SS. | |
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Mahbit_x9
Messages : 139 Date d'inscription : 08/05/2013 Age : 26 Localisation : Montcuq
| Sujet: Re: [HackRom Pkmn SS]Pokemon DuskSilver {By Mahbit} Sam 17 Aoû - 10:22 | |
| bah je peux pas mettre de Music custom donc bon | |
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Excalibuurzz
Messages : 323 Date d'inscription : 20/05/2013 Age : 24
| Sujet: Re: [HackRom Pkmn SS]Pokemon DuskSilver {By Mahbit} Sam 17 Aoû - 13:29 | |
| Ah bon ? C'est quoi le logiciel que t'utilises pour que je vois ? | |
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Mahbit_x9
Messages : 139 Date d'inscription : 08/05/2013 Age : 26 Localisation : Montcuq
| Sujet: Re: [HackRom Pkmn SS]Pokemon DuskSilver {By Mahbit} Sam 17 Aoû - 13:36 | |
| Bah PPRE. ( j'ai pas trop le choix ) Ça peux éditer les maps ( localisations des poke + dresseurs ) et ça peux éditer les poke ( moveset, type, capa' spé. ) Il y a des moyens de mettre de la musique custom mais c'est un peux chiant. - Spoiler:
Example 1: Inserting Your Own Custom Music[MEX1] In this example I will use FL Studio (you can use the demo version), a hex editor (I'll use HxD here), midi2sseq, VGMTrans, CrystalTile and a midi file. Here, I will explain you how to replace the Olympus Coliseum battle music from Kingdom Hearts Re: Coded with your own battle theme.First, we are going to extract the sound_data.sdat file out of Kingdom Hearts Re: Coded using CrystalTile. So open CrystalTile, and scroll down 'till you see "sd/sound_data.sdat".Right click the file and select "Export", and save the file to any location.Open VGMTrans, and drag and drop the sound_data.sdat file you just extracted to the program window.VGMTrans will read the file, just be patient until the list containing the music shows up.We need to extract the Olympus Coliseum battle theme, which is the file named "Herc_B". Select the file so threefiles will appear at the left side.You see those three files? The first file is the SSEQ file, the sound sequence.These files are like .midi files, but especially made for the Nintendo DS. The second file is the SBNK file, the Sound Bank.You can compare these with soundfonts, they assign the instruments of an SSEQ file a realistic, not midi-ish sound. Like you hear them in-game.The third file is the SWAR file, the Sound Wave Archive. It contains a collection of SWAV files (Sound samples/Sound Waves), which are like .wav files.We only have to extract the SBNK, as a .DLS, so right click the second file, and select "Convert to DLS".Now you'll have to open your .midi file using FL Studio.There should be a small window in FL Studio, named Fruity LSD. Click the grey folder button on the left top, and select the .DLS file you just extracted.Now you'll have to replace each MIDI channel. Right click every MIDI channel, hover replace, and click 'MIDI out'. Now you will be able to change the instruments, so that they will be heard correctly in-game. You can only have 14 channels for every song you want to put into a Nintendo DS game. The file size can also not exceed the original, if this happens, you'll have to reduce the MIDI channels, delete some notes, or reduce the song length.Export the file as a MIDI using "File/Export/MIDI File" when you're done with editing. Do not close FL Studio yet!Open your hex editor, and open the MIDI file you just saved.We are going to change the tempo by changing one byte. This step is really necessary. Press ctrl + F, enter "60", and set the "Data type" option to "Hex". It should find a byte very early in the file.Change that byte to C0, so change "60" to "C0", press ctrl + S to save your file.Now you'll have to open the MIDI file again, the one you did just change, using FL Studio.You'll notice the tempo is twice as fast, this is just what we want. So export it as a MIDI, again.Open the file, you just saved using the hex editor.Press ctrl + F again, and search for that "60" byte again… Make sure the "Data Type" option is set to "Hex".Overwrite the byte with "30", so "60" becomes "30".Save the file. The song should sound normal now, its tempo should be recovered.Open the folder where your latest created .midi file is located, and make sure midi2sseq is in the same folder.Drag and drop the .midi file to the midi2sseq executable.It will create a new .sseq, it should have the same file name as the .midi.Unfortunately, midi2sseq isn't perfect. So we have to edit the newly generated .sseq with a hex editor.Press ctrl + F, enter "FF C0". Again, make sure you're searching for hex data types.Change the C0 value to C7, and ADD (not replace) a 00 byte.My midi file has 12 channels, that means there are twelve "FF C0"s in my SSEQ.If you got 6 channels for examples you'll have 6 "FF C0"s. You'll have to edit them, so just repeat the previous two steps, until you have edited them all.Save your file, and open CrystalTile.Open the sound_data.sdat you created at the beginning of this example.Locate the "Sequences13-Herc_B.SSEQ" file in the window that just appeared.Right click it and import the .SSEQ you made using midi2sseq. Again, you cannot exceed the file size, otherwise an error will appear.Click the save button at the top bar.Extract you Nintendo DS ROM using a ROM Extractor.Go to the "sd" folder, and replace the sound_data.sdat file with the new one.Rebuild your ROM, and test it.Optionally, you can make your music loop. To do this, look at this tutorial. Unfortunately, I haven't really figured out to make it work, soyou'll need to do this on your own. VGMTrans can sort out all the bytes for you, I recommend it if you want to use that tutorial.
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Excalibuurzz
Messages : 323 Date d'inscription : 20/05/2013 Age : 24
| Sujet: Re: [HackRom Pkmn SS]Pokemon DuskSilver {By Mahbit} Sam 17 Aoû - 13:56 | |
| WAOUH ah ouais quand même xD Dommage, j'ai FL Studio ça aurait pu être sympa genre tu fous des musiques épiques pour la ligue ou un dresseur troll avec troll song. Tant pis :/ | |
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| Sujet: Re: [HackRom Pkmn SS]Pokemon DuskSilver {By Mahbit} | |
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